• Smarthomefans
  • Posts
  • šŸ” LSC Smart Connect kopen is niet altijd een goed idee...

šŸ” LSC Smart Connect kopen is niet altijd een goed idee...

Hey Smarthomefan,

Deze week wil ik het over iets anders hebben. LSC Smart Connect. In mijn email van een paar weken geleden, heb ik de voor- en nadelen van betaalbare smarthome voor je op een rij gezet. Maar ik wil nog graag iets met je delenā€¦

Maar voordat ik dat ga doenā€¦

šŸ”„ Black Friday voor Smarthomefans

In de grote chaos van smarthome-aanbiedingen ben ik op zoek gegaan naar een aantal interessante deals. Die heb ik voor je op een rij gezet. Niet meer, niet meer. Dus wie weet staat er iets voor jou bij.

LSC Smart Connect en andere budget-smarthome

Laat ik beginnen: er is over het algemeen niets mis met betaalbare smarthome. Sterker nog, ik heb ook meerdere slimme apparaten in huis die onder de noemer ā€˜budgetā€™ vallen.

Toch zijn er wel een aantal dingen die ik de laatste tijd erg vaak zie terugkomen.

Wekelijks krijg ik vele tientallen mails van Smarthomefans, die een probleem hebben, iets willen delen of gewoon lekker willen nerden over smarthome. Dat vind ik erg tof en ik reageer dan ook altijd.

Maar wat me de laatste tijd opvalt, is dat er hier veel vragen, maar vooral ook problemen tussen zitten met betrekking tot LSC Smart Connect.

Wat is het probleem dan?

De hoeveelheid mails die ik krijg over LSC, betekent dat het een populaire product-serie is. Logisch: betaalbare smarthome, gebouwd binnen het Tuya-ecosysteem, met veel integraties.

EƩn van de manieren om deze producten zo goedkoop aan te bieden, is door te bezuinigen op support en service. Er is - voor zover mij bekend - geen officiƫle support-punt voor LSC Smart Connect. Al jaren krijg ik hier veel vragen over binnen.

Maar de laatste tijd zie ik steeds terugkerende issue

  • Problemen met integraties - De verbinding wordt ineens verbroken, herstel blijkt lastig met bijvoorbeeld Google Home.

  • Geen verbinding mogelijk - LSC werkt met 2,4 GHz. Steeds meer nieuwe modems/routers werken met 5GHz, waardoor verbinden een uitdaging kan zijn.

  • Producten zijn niet meer verkrijgbaar - Het komt helaas ook vaak voor dat de Action bepaalde producten slechts beperkt in het assortiment heeft. Op dit moment is de slimme stekker van LSC lastig verkrijgbaar (dit is een goed alternatief).

  • Apparaten stoppen er spontaan mee - Van het ene op het andere momenten werken apparaten niet meer naar behoren.

Hier zijn veel redenen voor te bedenken, maar het is een opvallende ontwikkeling. Dit geldt gelukkig niet voor iedereen, maar er lijken steeds meer mensen problemen te hebben met dit smarthome-merk.

Natuurlijk heeft dit ook (deels) met de populariteit te maken. Het is immers populair, dus er zijn ook meer mensen die het gebruiken. Het absoluut aantal problemen neemt dan natuurlijk ook toeā€¦

Wat moet je nu doen met LSC-producten?

Eigenlijk helemaal niets. LSC Smart Connect zijn nog steeds goede producten, maar er is wel een reden dat deze betaalbaar zijn. Het is een mooie manier om te experimenteren met smarthome, maar wil je het wat groter en serieuzer aanpakken, dan is het wellicht niet de beste keuze voor de lange termijn.

Toch raad ik LSC niet af. Sterker nog, er komen nog steeds producten van het merk voor in mijn beginnersgids. Maar ik wilde je wel bewust maken van de problemen waar je tegenaan kunt lopen.

šŸ“Š Heb jij LSC Smart Connect-producten?

Login or Subscribe to participate in polls.

Wil je iets delen over jouw ervaring met LSC, je mag altijd replyen op deze mail. Ik reageer altijd:-)

Tot de volgende keer,

Ruud van Smarthomefans